Vardagslyx!

Imorse...
Nä, förlåt, jag får nog börja om...

I förmiddags vaknade jag 11:30 i ett tyst och tomt hus. Bara jag och hundarna hemma.
Sambon tog barnen till dagis imorse innan han åkte till jobbet, och han ska hämta dem när han kommer hem från jobbet.

Snacka om vardagslyx!!
Jag kan inte ens minnas när jag hade en dag helt för mig själv på detta viset, speciellt inte en som innebar att jag ovanpå allt kunde ta sovmorgon liksom!
Nu kan jag ju iofs inte göra så mycket, men ändå. Sitta i lugn och ro! Ingen som skriker, tjatar på en, springer runt, ingen tv igång... Ingenting, mer än lugn!
Att jag sen fortfarande rör mig som ett kylskåp mer eller mindre spelar ju liksom ingen roll mitt i allt lugnet.

Det gäller att passa på att njuta verkligen, för i eftermiddag kommer min mamma, min bror och min brorson hit. Brorsan och lillkillen ska bara skjutsa hit mamma och hälsa på en sväng, men mamma ska stanna veckan ut. Det innebär att lugnet är slut sen för mamma är ungefär lika högljudd som mina barn. ;-)
Jag är ju fortfarande sjukskriven en och en halv vecka till och får absolut inte lyfta något (väldigt svårt att vara själv med två små barn då, speciellt det extremt klängiga och mammiga minsta barnet), så mamma kommer hit för att hjälpa mig nu när sambon (som var hemma förra veckan) börjat jobba idag igen.

Så, nu tänker jag återgå till tyst njutning några timmar till innan stormen tar vid igen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är Jess

Precis så underbar som bara jag kan vara!

RSS 2.0