Frukostinbjudan och jobbcoachmöte

Idag har jag haft en riktigt bra förmiddag verkligen! Visst är det härligt när man känner att det nästan sprudlar i kroppen för att man känner att det är riktigt bra dag?! Kan iofs ha lite att göra med att jag druckit mer än dubbelt så mycket kaffe som jag brukar, men i alla fall... ;-)

Imorse när jag lämnade barnen på dagis så frågade en av mammorna om jag ville följa med hennen hem på kaffe! Bara så där. Jag har pratat med henne innan lite smått, men inte mycket än så egentligen, så jag blev väldigt förvånad, men lika glad.
Vi körde hem till henne och drack kaffe och hon bjöd på frukost (jo, jag åt en macka, men jag kände att jag inte ville öppna en ny bekantskap med "jag ska opereras för jag är fet"). Riktigt trevligt verkligen!
Hon har också två barn, varav den ena flickan går som samma avdelningen som min flicka och är 2,5 och en flicka som är ett halvår gammal lite drygt. Mamman är lika gammal som jag och från Rumänien från början, vilket kan ha att göra med att hon är så öppen och social, i alla fall jämfört med den generella svensken. Jag skulle nog aldrig "vågat" bjuda hem någon så där bara, men jag är väldigt glad att hon gjorde det. Varför kan inte vi svenskar vara mer öppna? Att det ska vara så svårt? Nåja...
Mycket trevligt i alla fall!

Därifrån åkte jag direkt och träffade min nya jobbcoach för första gången, och det kändes som ett givande möte. En lite äldre man med mycket erfarenhet, vilket kändes ganska tryggt. Vi pratade om vad jag hade för förutsättningar inom jobbmarknaden och vad jag kunde tänka mig för eventuella jobb/vidareutbildningar (jag är utbildad gymnasielärare i engelska och historia). Han skulle gå igenom mitt CV, och se om där var något jag kunde tjäna på att modifiera. Han skulle även spåna runt lite vad det kunde finnas för jobb som jag kunde söka (utanför platsbanken).
Han sa att han i alla fall tyckte att jag var öppen, lätt att prata med och väldigt social och att det var en stor fördel. Han tyckte även att jag hade en vlädigt trevlig röst så jag kanske hade kunnat passa för exempelvis ett kundtjänstjobb. Jag sa att just nu kan jag tänka mig att göra vad som helst, bara jag har ett jobb så länge. Sen kan man ju alltid söka under tiden ändå om man vill ha ett annat.
Så det kändes bra som sagt, hoppas nu bara att det kan leda till att jag faktiskt får ett jobb också för jag behöver verkligen pengarna.

Riktigt bra start på dagen som sagt. Kände mig till och med extra peppad att gå en dubbelt så långt runda med hundarna än jag brukar när jag kom hem (vilket var extra bra med tanke på den där frukostmackan).

I eftermiddag sen är det barnsång/lek med en vän och hennes barn, så det ser jag också fram emot. Bra att hålla sig sysselsatt så jag slipper tänka så mycket på mat, eller rättare sagt bristen på den, då jag oftast äter som mest när jag är just uttråkad.

Det ser ut att bli/är en riktigt bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är Jess

Precis så underbar som bara jag kan vara!

RSS 2.0