Han sa ja!

En presentation kanske vore på sin plats eftersom detta är mitt första inlägg på denna bloggen, men jag tänker att ni får helt enkelt lära känna mig efter hand istället. Jag har bloggat i flera år, men haft den bloggen låst till endast mina bekanta och vänner, men nu har jag en alldeles fantastisk anledning att ha en öppen blogg som ni med spänning ska få läsa om nu.

 

Jag fick idag ett stort rungande ja!

 

Överläkaren för fetmakirurgi på Cetrallasarettet i Växjö gav mig ett härligt, underbart ja! Jag har idag blivit beviljad operation för min övervikt, och jag är så obeskrivligt glad! Och ungefär lika livrädd!

Det här kommer tveklöst vara det näst största som hänt i mitt liv, näst efter att jag blev mamma. Tänk, jag får en ny chans, en ny chans att skapa mig själv till den människan jag vill vara. En hälsosammare Jess som mår bra i sitt eget skinn och som kan vara en bättre förebild för mina barn. Ni vet, en sådan människa som bär respekt med sig! En sådan vill jag vara.

 

Denna dagen har verkligen tagit mig med storm och jag tror inte att huvudet riktigt hunnit med än, men ge mig lite tid bara. Imorse åkte jag in på en kallelse till ett gruppinformationsmöte och därefter ett personligt möte med överläkaren. Ska jag vara ärligt så hade jag förväntat mig att få slåss för min sak, att behöva övetyga Dr. A om att jag verkligen förtjänade att få den här operationen, men tji fick jag!

  • Vägning
  • Mätning
  • Ett par korta frågor
"Du uppfyller alla kraven för en operation så jag fyller i alla papperna"

GAH, vilken lättand! Som jag gått och oroat mig över att jag kanske skulle bli nekad. Det var väl onödigt att oroa sig över liksom!?! Nåja...
 
Dr. A informerade mig om att jag kunde räkna med operation inom tre månader,vilket jag tyckte lät väldigt bra. Speciellt med tanke på att Växjö ibland kan ha bland de längsta tiderna i vårt avlånga land.
 
Jag skickades iväg för provtagning. Kollade järndepåerna i mitt blod och gjort ett EKG.
 
Knappt innanför dörren hemma ringer en sköterska från kirurgin och vill meddela att de precis fått in ett återbud, så om jag är intresserad så kan hon boka in mig för operation redan om knappa fyra veckor! Jag trodde jag skulle tappa hakan!!! Så snabbt!! Jo, så snabbt!
Så nu kommer allt behöva gå i 190 de kommande veckorna:
  • Gastroskopi
  • Förberedande egenhändig viktminskning
  • Inskrivningssamtal
  • Operation
Den 9/10 är det dags. Min dag att lägga mig frivilligt under kniven (är jag galen!?!) och sen påbörja min resa på riktigt.


Kommentarer
Blogg.se

Lycka till med din nya blogg!

2012-09-10 @ 19:41:43
URL: http://blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är Jess

Precis så underbar som bara jag kan vara!

RSS 2.0