Gastrokopi... Inte...

Var på lasarettet tidigt idag för min ombokade gastroskopi som jag egentligen skulle gjort i måndags. Den blev ju inte av för de inte hann med mig... Förseningar och brist på personal.
Nåväl, hade en ny tid i dag i alla fall. Var coollugn igår kväll, och likaså idag. Skulle ju bara ta ett par minuter tydligen om man inte fick lugnande, och det tänkte jag ju inte ta. Ganska självsäker liksom.

Obehaget började komma när sköterskan satte på syrgasen via en slang med två piggar in i näsan. Jag klarar inte av att ha något som blockerar näsan! Jag missbrukar nässpray något fruktansvärt av just denna anledning, minsta lilla blockering och det känns som att jag inte får någon luft.

En tjock slang ner i strupen på det och paniken var ett faktum!!

Känslan av att kvävas och klökas oupphörligt. Helt utlämnad. Det var helt ärligt det absolut värsta jag nog någonsin varit med om! Utan att överdriva. Jag kan inte komma på någonting just nu som jag tyckt varit otäckare, inte ens spindlar eller rotfyllningar som normalt är det absolut värsta jag kan tänka mig!!

Han hade tydligen fått ner slangen i halsen på mig, men jag började skaka och andades inte (kändes som jag inte kunde som sagt) så han var tvungen att avsluta. Han sa att jag inte skulle känna mig dum för det är inte första gången detta händer, och garanterat långt ifrån sista.
Det fick mig dock inte alls att känna mig bättre. Jag blir så arg på mig själv samtidigt som jag verkligen vet att det aldrig hade gått. Hur kass får man vara liksom!?

Fan också!!

De skulle prata med Dr. A om hur vi skulle fortskrida, men han sa ju på mötet jag var på att detta var en obligatorisk del av förundersökningen, så jag vet inte. De pratade om att eventuellt boka in ett ett längre pass så jag kunde få lugnande intravenöst innan... Ska jag dock vara ärlig så ser jag inte hur jag någonsin skulle kunna lyckas lida mig igenom det där vaken, lugnande eller ej! Narkos tack!!

Nåja, antar att jag får veta snart. Misstänker att de hör av sig ganska snart i alla fall med tanke på att det är lite tidspress.

Fan också!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är Jess

Precis så underbar som bara jag kan vara!

RSS 2.0